Petra&Habanero

Hej!

Jag tänkte berätta lite om mig själv och om min medryttarponny Habanero.

Jag heter som sagt Petra, bor i Nacka och är 14 år. Jag älskar hästar och att vara med kompisar. Jag har ridit sen jag var 7 år och är lika fast nu :) Jag har även ridit i Schweiz och Frankrike medans jag bodde i Schweiz i tre år. Jag föredrar den svenska ridverksamheten.

Jag älskar att vinna, även fast jag aldrig har tävlat inom ridning. Jag älskar att ha rätt och hatar att ha fel och jag är sjukt envis. Om jag har bestämt mig för något så ska jag göra det!

Jag blev medryttare på Habanero genom en annons på HästNet. Kommer ihåg att jag satt i soffan i vardagsrummet och så tänkte jag: "Men den här låter ju jättebra!" och sen några dagar senare ringde vi på annonsen. Det var en annan som hade provridit innan, som skulle bestämma sig men hon avståd. Så jag fick komma och provrida. 

Provridningen gick inte alls bra. Fast ägarna tyckte tydligen det och de tyckte jag skulle passa bra som medryttare på honom. På kvällen ringde jag och sa: "Jag skulle gärna vilja fortsätta som medryttare" Och så blev jag medryttare på världens finaste pålle - HABANERO ♥ ~ 17 oktober 2010 ~

Sedan dess har jag ridit honom nästan varje vecka. De första månaderna gick inte alls bra. Du hade inga muskler, ingen kondis och var stel. Men nu börjar det gå bättre och bättre. Du går i en stadig form i alla gångarter och det gjorde du verkligen inte förut. Vissa gånger går det så bra så att jag aldrig vill sitta av medans vissa gånger vill jag bara sitta av direkt. Vissa gånger har jag bara gett upp och skrittat runt på långa tyglar mitt i ett ridpass och varit så arg på mig själv för att det har gått så dåligt. Men nu är det inte så längre. ♥ 

Jag rider mest dressyr på honom men jag har hoppat några gånger, fast inte så högt. Han är jätteduktig på att hoppa :D Och älskar att rida ut, för då blir han riktigt taggad.

Nu kommer lite bilder! (KLICKBARA)


provridningen



i vintras














JULAFTON!


Jag har även tränat lite NH grundövningar från marken med honom. Som backa och en ledövning. Det går väl helt ok :)


Habanero är som sagt en maxad D-ponny, brun med en vit stjärn i pannan. Han var en f.d travare till 5 års ålder men såldes sedan som ridhäst. Och han är fortfarande ridhäst. FINASTEEEEE ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0